Σε συνέχειες!
Αποσπάσματα ουσίας από τα περίφημα-μοναδικά ΜΑΘΗΜΑΤΑ της Εταιρίας Δημοσιογραφικών Μελετών (Ε.Δ.Μ)από το 1968 συνεχώς!
ΜΙΑ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ειδικά για τα μέλη της Ε.Σ.Δ και όσων άλλων ερωτοτροπούν ... κατά ή παρά φύσιν με την σαγινευτικη ερωμένη, τη δημοσιογραφία!
_____________________________________
ΜΙΑ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ειδικά για τα μέλη της Ε.Σ.Δ και όσων άλλων ερωτοτροπούν ... κατά ή παρά φύσιν με την σαγινευτικη ερωμένη, τη δημοσιογραφία!
_____________________________________
Μια μικρή εξαίρεση: Τα ΜΑΘΗΜΑΤΑ δεν αφορούν τους πλακατζήδες μπλογκερς που κυκλοφορούν με κουκούλα επιμένοντας στην ανωνυμία... Άλλωστε με την μέχρι τώρα ανώνυμη πορεία τους ΟΥΔΕΝ προσέφεραν στην ουσιαστική ενημέρωση του πολίτη...παρά τις φανφάρες τους... πως αυτοί δα είναι και η δημοσιογραφία ...απόθανε! Χαζομάρες ανώριμων. Δεν είναι κακής πρόθεσης άτομα. Φοβισμένοι είναι!΄Εχουν απλά εγκεφαλικό κάλλο... Είναι αλαφροϊσκιωτοι!
Ο δημοσιογράφος είναι μπροστάρης και δεν κρύβεται...Αυτή είναι η διαφορά με τους ανώνυμους -ενημερωτές του κλοπυ- παστ ...
_____________________________________
Τα μαθήματα δημοσιογραφίας ενδιαφέρουν όλους που επιδιώκουν να δρουν δημοσίως. Όχι μόνο τους σπουδαστές. Είναι δομημένα έτσι ώστε να είναι ένα χρηστικό εργαλείο για όλους..
***Ο δημοσιογράφος είναι ο Βιγλάτορας του πολιτισμού...
***
Δεν είναι επιστήμων... αλλά οφείλει να είναι πανεπιστήμων..
Δεν είναι εύκολο να προσδιορισθεί επακριβώς ο ορισμός της δημοσιογραφίας
Ως φύση και θέση “αντιστασιακή,” αρνείται να περιχαρακωθεί σε καλούπια.
Τελικά η δημοσιογραφία είναι η μεγάλη ερωμένη.
Αν παρ΄ ελπίδα, δεν τα καταφέρω
με τη δημοσιογραφία, τι
γίνεται; Και σ΄ αυτό υπάρχει απάντηση.
Tα μαθήματα που προσφέρει η ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑ-ΦΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ (ΑΠΌ ΤΟ 1968) σε συνεργασία με την Τράπεζα Τύπου (PRESS- BANK), είναι καταλύτης.
Ο σπουδαστής ρίχνεται από την πρώτη στιγμή στη μάχη, στο ρεπορτάζ.
Tα μαθήματα που προσφέρει η ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑ-ΦΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ (ΑΠΌ ΤΟ 1968) σε συνεργασία με την Τράπεζα Τύπου (PRESS- BANK), είναι καταλύτης.
Ο σπουδαστής ρίχνεται από την πρώτη στιγμή στη μάχη, στο ρεπορτάζ.
ΣΤΕΙΛΕ
ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ
ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΣΟΥ ΤΩΡΑ
Μάθε να χρησιμοποιείς και να
Μάθε να χρησιμοποιείς και να
ασκείς καλά τις τρεις
αισθήσεις:
ΟΡΑΣΗ, ΑΚΟΗ, ΟΣΦΡΗΣΗ.
Να βλέπεις, να παρατηρείς τα πάντα...
Να μάθεις να ακούεις και μόνο να ακούεις
Μερικοί κάνουν το λάθος να
ΟΡΑΣΗ, ΑΚΟΗ, ΟΣΦΡΗΣΗ.
Να βλέπεις, να παρατηρείς τα πάντα...
Να μάθεις να ακούεις και μόνο να ακούεις
Μερικοί κάνουν το λάθος να
μιλάνε
ανεξέλεγκτα και φτάνουν
στο
σημείο να γίνονται
καταγέλαστοι
(ειδικά στην τηλεόραση), όπου υποβάλλουν ατελεύτητες ερωτήσεις... για να
εισπράξουν μια μονολεκτική απάντηση..!
Να μάθεις να μυρίζεις την είδηση. Υπάρχει, είναι δίπλα σου..
Να μάθεις να μυρίζεις την είδηση. Υπάρχει, είναι δίπλα σου..
Χρειάζεται
όμως να την μυριστείς
να
την υποπτευθείς.. να την εκβιάσεις να βγει από την
κρυψώνα
της..
Η είδηση είναι Θεότητα υπέρτατη.
Οι πληροφορίες που μεταδίδει ο δημοσιογράφος είτε είναι δυσάρεστες είτε καλές, πάντα είναι χρήσιμες και συχνά σωτήριες για τον άνθρωπο.
Δεν υπάρχει τίποτε πιο συναρπαστικό και μεθυστικό από το κυνήγι της είδησηςΤα Μαθήματα Δημοσιογραφίας βοηθούν αποτελεσματικά από την πρώτη στιγμή στον εθισμό του ψαρέματος-κυνηγιού της είδησης.
Ο σπουδαστής δεν αναλίσκεται σε "βαθυστόχαστες" θεωρίες, αλλά μπαίνει στη μάχη ως εν ενεργεία δημοσιογράφος, κατευθυνόμενος και υποστηριζόμενος στο κάθε βήμα του από μας σε 24/ωρη βάση.
Αν φλέγεσαι από τη δημοσιογραφία και σε συναρπάζει η αναμφισβήτητη μαγεία της.. κάνε σήμερα
ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣΚαι μη νομίζεις ότι θα γίνεις δεκτός...αμέσως. Θα χρειαστεί να απαντήσεις σε κάποιες ερωτήσεις-κλειδιά που θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε αν πράγματι μπορείς να γίνεις δημοσιογράφος.
Θα σου το πούμε ευθέως.
Λεπτομέρειες θα βρεις στο φύλλο της αίτησης που θα μας στείλεις
.
Προσέξτε τη φωτογραφία.-ΑΝΩ.. Ο ρεπόρτερ αερολογεί.. αγορεύει εν μέση οδώ μπροστά στην έκπληκτη διάσημη σταρ Τζην Σήμπεργκ.
Διαβάστε με προσοχή το φωτοτυπημένο ρεπορταζάκι και τότε θα καταλάβαιτε, περίπου τι είναι δημοσιογράφος.
Προσέξτε τη φωτογραφία.-ΑΝΩ.. Ο ρεπόρτερ αερολογεί.. αγορεύει εν μέση οδώ μπροστά στην έκπληκτη διάσημη σταρ Τζην Σήμπεργκ.
Διαβάστε με προσοχή το φωτοτυπημένο ρεπορταζάκι και τότε θα καταλάβαιτε, περίπου τι είναι δημοσιογράφος.
Η φωτό με κλικ μεςγενθυνεται!.
Η τεχνική που ακολούθησε ο εν λόγω ρεπόρτερ, δεν διδάσκεται σε καμιά σχολή..
΄Ηταν ένα απρόοπτο περιστατικό, και θα δείτε πως το εκμεταλλεύτηκε έξυπνα.Τέτοιες τεχνικές μαθαίνει ο σπουδαστής που φλέγεται να γίνει δημοσιογράφος, από τα ΜΑΘΗΜΑΤΑΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ με e-mail της Εταιρίας Δημοσιογραφικών Μελετών
To ράσο δεν κάνει τον παπά και ...το πτυχίο τον... δημοσιογράφο!
Καλόν είναι ο μελετητής ή ο ενδιαφερόμενος να γίνει δημοσιογράφος να το γνωρίζει.
Αλήθεια, τι ακριβώς είναι η δημοσιογραφία; Τέχνη, επάγγελμα, επιστήμη, πνευματική λειτουργία;
Θα μπορούσε κανείς να απαντήσει: όλα αυτά μαζί και πολλά άλλα ακόμη. Τα ελληνικά λεξικά, αλλά και τα ξένα δεν έχουν εφεύρει ακόμη έναν συγκεκριμένο ορισμό και περιορίζονται στο να αναφέρουν ότι είναι:
“Το επάγγελμα του δημοσιογράφου” ή το σύνολο των δημοσιογραφικών οργάνων, δηλαδή οι εφημερίδες , τα περιοδικά κ.λ.π”
Η λέξη δημοσιογραφία, σημαίνει: “η γραφή που προορίζεται για το δημόσιο”. Και πάλι ο ορισμός, η μετάφραση δεν καλύπτει επαρκώς την ουσιαστική έννοια της δημοσιογραφίας. Διότι ο καθένας σήμερα μπορεί να δημοσιεύει άρθρα, επιφυλλίδες και λοιπά, σε εφημερίδες ή περιοδικά, χωρίς να σημαίνει αυτό ότι είναι και δημοσιογράφος.
Πάντως ένα είναι βέβαιο: η δημοσιογραφία, ακόμη αρνείται να κλειστεί μέσα στα στενά πλαίσια ενός ορισμού. Η δημοσιογραφία, χάρις στο εκπληκτικά πολύμορφο περιεχόμενο της δεν κλείνεται σε καλούπια. ΄Οσοι επεχείρησαν να την “μαντρώσουν” σε κάποιο ορισμό, απέτυχαν. Γιατί απλούστατα κανένας ορισμός δεν μπορεί να την εκφράσει με πληρότητα.
Εν τούτοις, σήμερα, όταν μιλάμε για δημοσιογραφία εννοούμε ένα σύνολο λειτουργιών που αρχίζουν από τη συλλογή της πληροφορίας, τη σύνταξητης είδησης και τη μετάδοσή της εν συνεχεία μέσω των εντύπων (εφημερίδων, περιοδικών) ή των οπτικο-ακουστικών συστημάτων (ραδιόφωνο-τηλεόραση, ακόμη και ΙΝΤΕRΝΕΤ). Εφόσον ζούμε σε μια κοινωνία, όπου η επικοινωνία αποτελεί το άλφα και το ωμέγα της καθημερινής μας δημόσιας δράσης, είναι αναπόφευκτο τα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ να είναι πρακτικώς πολύτιμα σε κάθε έκφρασή μας.
Ο, τι κι αν κάνετε, με ό,τι κι αν ασχολείστε. Είτε είστε ή θέλετε να γίνετε πολιτικός, συνδικαλιστής, δήμαρχος ή δημοτικός Σύμβουλός, συλλογικός φορέας, απλός επαγγελματίας που διευθύνει έστω ένα μίνι μάρκετ, γενικά μια και είναι αναπόφευκτη η ανάγκη επαφής, επικοινωνίας με άλλες ομάδες ανθρώπων... ε, τότε τα μαθήματα θα σας είναι κάτι περισσότερο από χρήσιμα.
΄Ολοι μας παρατηρούμε και συχνά διασκεδάζουμε με τις ασυναρτησίες δημοσίων ανδρών, που ενώ μοιάζουν σοβαροί, στην τελική εκδοχή της επικοινωνιακής τους προσπάθειας, τα κάνουν σαλάτα με αποτέλεσμα να εισπράττουν την χλεύη, δηλαδή τα αντίθετα από εκείνα που επιδιώκουν.
Αν, όμως, ήξεραν στοιχειωδώς κανόνες δημοσιογραφίας θα απέφευγαν σκοπέλους που εν τέλει τους εκθέτουν. Με την επέλαση της ραδιοτηλοψίας ο λόγος εκτραχύνθηκε, στραπατσαρίστηκε, εξελίχθής σε ακατάσχετη φλυαρία!
Ο λόγος κινεί τα πάντα, είτε είναι γραπτός είτε προφορικός. Και επειδή στην πλειοψηφία του απευθύνεται προς τον δήμο, το δημόσιο, τότε μας προκύπτει αβίαστα η δημοσιογραφία, τουτέστιν γραφή, γραπτός λόγος, που στοχεύει στο δημόσιο.
Ο δημοσιογραφικός λόγος είναι καταλύτης. Κάνει την επικοινωνία μας αμεσότερη, ευστοχότερη κι δραστικότερη.
Δεν πλατειάζει. Χτυπάει κατ΄ ευθείαν στο στόχο. Είναι λιτός, εύληπτος, σύντομος, περιεκτικός, ζουμερός. Μέσα σε λίγες μόνο αράδες, από την πρώτη κιόλα παράγραφο, σου δίνει να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται.
Σ΄ αυτή τη λεπτομέρεια, ίσως βρίσκεται η γοητεία του δημοσιογραφικού λόγου, εν αντιθέσει με τους άλλους “λόγους” δημοσίως εκσφενδονιζομένους από χιλιάδες κονταρομάχους που επιδιώκουν κότινο δημόσιον, καταξίωση, αναγνώριση δημόσια.
Λέμε “λεπτομέρεια”, μα στην ουσία πρόκειται για μια σύνθετη διεργασία, που απαιτεί, πολλές τεχνικές, και κυρίως άσκηση και απόλυτο έλεγχο κατά την εκφορά του λόγου γραπτού ή μη.
Αλλά ας μην πλατειάζουμε άλλο. Είναι αρκετά αυτά σαν πρώτη γεύση για εκείνους που ενδιαφέρονται, έλκονται από τη δημοσιογραφία.
Στις σελίδες που ακολουθούν θα δείτε μερικά από τα εξώφυλλα διαφόρων ενοτήτων των Μαθημάτων Δημοσιογραφίας που προσφέρει η ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ, έτσι ώστε να ξέρετε σε ποια περίπου χωράφια θα κινηθείτε.
Συνιστούμε να προσέξετε στο δείγμα ρεπορτάζ όπου αναφέρεται στη διάσημη Γαλλίδα ηθοποιό Τζην Σίμπεργκ και πως την "μπλόκαρε" ο ρεπόρτερ. Πίσω από τις γραμμές αυτού του απλού ρεπορτάζ θα έχετε όλο το πανόραμα της ιδιοσυστασίας του δημοσιογράφου.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΝΙΜΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ...
Σε άλλα σημεία του SITE αυτού πιθανόν να γίνεται μικρή αναφορά για τις δημοσιογραφικές σχολές και η δυνατότητα αυτών να “παράγουν” ή όχι δημοσιογράφους.
Η απάντηση, ευθεία και κατηγορηματική που δώσαμε είναι μία: Όχι, καμιά σχολή κανένα ίδρυμα, σε κανένα μέρος του κόσμου δεν μπορεί να “φτιάξει”, να κατασκευάσει δημοσιογράφους, κατά την τεχνική που κατασκευάζεται ένας δικηγόρος, ένας γιατρός ή ένας οικονομολόγος ή ένας πολιτικός μηχανικός.
΄Ολοι αυτοί, μόλις λάβουν το Πανεπιστημιακό τους δίπλωμα, μπορούν αμέσως να ριχτούν στη δουλειά. Το πτυχίο της δημοσιογραφίας,από όποια Πανεπιστημιακή ή άλλη σχολή κι αν προέρχεται, είναι άνευ πρακτικής αξίας και αντικρίσματος. Κανείς δε ζητάει πτυχία όσο όσο σοβαρά κι αν είναι αυτά! Άλλα είναι εκείνα που προσέχουν μέσα σε μια εφημερίδα. Έτσι τόσο απλά!
Στη δεκαετία 1960-1970, υπήρχε πάγιο αίτημα για την δημιουργία δημοσιογραφικής σχολής και στην Ελλάδα. Τώρα, που υπάρχουν πολλές σχολές, τι καλύτερο προέκυψε για τη δημοσιογραφία; Πόσοι, χάρις στο πτυχίο τους, γίνονται δημοσιογράφοι; Δεν χρειάζονται απαντήσεις. Το σκηνικό, το τοπίο είναι γνωστόν και μάλλον απογοητευτικότερο του παρελθόντος, έστω κι αν υπάρχουν δημοσιογράφοι με λοφίο (πτυχία).
Οι σχολές είναι άριστες για να εξοπλίσουν τον ενδιαφερόμενο με γνώσεις. Πολυτιμότατες στον ταλαντούχο, στον “γεννημένο” δημοσιογράφο.
Αυτά για να μην υπάρχουν αυταπάτες, περί διπλωμάτων, σχολών κι άλλων τινών, που κυκλοφορούν ανεύθυνα.
Προς επιβεβαίωση, επιστρατεύουμε τις γνώμες δυο προσωπικοτήτων κύρους:α) Του Παν. Κανελλόπουλου -Πρωθυπουργού-Ακαδημαϊκου-Φιλοσόφου και του Τάκη Λαμπρία- καινοτόμου σε πολλά στον ελληνικό Τύπο - Υπουργού-και μυστικοσύμβουλο του Προέδρου της Δημοκρατίας Κ. Καραμανλή, οι οποίοι λένε τα εξής σοφά:. (Δεξιά κι αριστερά της σελίδας): ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΥΡΙΟ...
ΠΡΟΣΟΧΗ: οι ΑΝΩ ΔΟΣΕΙΣ (είναι παλαιά η μακέτα) ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ 3 ( 150-150-200)...
λόγω 80/χρονης επετείου... by the way...
______________________________________________________________________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου