Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

ΜΑΘΗΜΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ


ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: Η Ε.Σ.Δ σκέπτεται από καιρό να φιλοξενεί εδώ κάπου-κάπου αποσπάσματα από τα δημοφιλή ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ της Εταιρίας Δημοσιογραφικών Μελετών.Σήμερα μας έλαχε ένα λαχείο σας δίνουμε ένα ζωντανό ΜΑΘΗΜΑ για τις εκλογές και πως οφείλει να τις διαχειρίζεται ο δημοσιογράφος ή ο συντάκτης blogger.Είναι εξαρετικά χρήσιμα. Να προσέξτε τις τεχνικές, το στυλ, την οριακή επιθετικότητα κ.λ.π. Και με το ΛΙΝΚ που σας δίνουμε θα δείτε όλα τα σχετικά ρεπορτάζ. ΄Οταν όμως εξαντληθούν στην πρώτη σελίδα... για να βρείτε και όλα τα άλλα, απλά πατείστε το ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ... μέχρις ότου φτάσετε στις 28 Μαϊου/15... αρχική ημερομηνία έναρξης των ρεπορτάζ για τις εκλογές των οπτικών. (Μην επηρεάζεσθε αν στο μέσον αυτού του μικρού ταξιδιού, δείτε και άσχετες άλλες ειδήσεις, τις παρακάμπτετε και πάτε πιο κάτω.)


Να και η απρόσμενη είδηση. Το Δ.Σ. της Εταιρίας Δημοσιογραφικών Μελετών αποφάσισε:

ΤΑ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΤΗΣ ΠΕΟΟ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΙΡΙΑ ΚΙ ΑΙΣΘΑΝΤΙΚΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ, ΠΟΥ ΈΧΕΤΕ ΉΔΗ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΣΤΗΝ PRESS-VISION από 28/5/15 έως σήμερα 14/6/15… ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Ε.Δ.Μ. ΩΣ…
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΡΤΙΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ... ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ !

Τη σχετική απόφαση συνοδεύει και το εξής εισαγωγικό σημείωμα που προλογίζει το ιδιαίτερο αυτό μάθημα δημοσιογραφίας!
“Απόλυτα διδακτικό για τους σπουδαστές δημοσιογραφίας.Οι εκλογές, είτε αυτές είναι εθνικές, δημοτικές, διεθνείς ή συντεχνιακές (σωματείων επαγγελματικών) έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά. Δεν διαφέρουν μεταξύ τους, απλά διαφέρουν στα μεγέθη και τη σημασία τους, αλλά όχι και στους στόχους..Στις όποιες εκλογές, το  κυρίαρχο είναι ποιος εκ των κονταρομάχων διεκδικητών της εξουσίας είναι ένας : Η επικράτηση!
Ο δημοσιογράφος εδώ, σε παγκόσμια κλίμακα καλείται να δώσει όλες τις δυναμικές του για να οδηγήσει την κοινή γνώμη, δηλαδή το πόπολο εκεί που αυτός θέλει.. ή τα αφεντικά του –ιδιοκτήτες του Μ.Μ.Ε όπου εργάζεται., αναλόγως.

Στο πιο κάτω υπόδειγμα θα δείτε τα πάντα για το φαινόμενο των εκλογών και τη διαχείριση που κάνει ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος, Στις εκλογικές αναμετρήσεις, δεν έχει κανείς την αφέλεια να προσδοκά αντικειμένικότητα.Τα πάντα κινούνται βάσει των στοχεύσεων που έχει το ΜΕΣΟΝ. Η όποια διάθεση για αντικειιμενικότητα πάει περίπατο, όσο κι αν έχεις καλή διάθεση..Οι εκλογές από τη φύση τους, είναι ένα θέατρο, που έχει τους δικούς του κανόνες. Ανάμεσα στους πρωταγωνιστές είναι και ο ρόλος του δημοσιογράφου, καθοριστικά κομβικός .. Πολλοί κονταρομάχοι που διεκδικούν εξουσίες στηρίζουν συχνά τις ελπίδες τους μόνον σ΄αυτόν!

΄Έτσι πολλές δημοσιογραφικές πέννες εξαγοράζονται... εφημερίδες και συγκροτήματα, κανάλια προκειμένου να προωθηθεί η υποψηφιότητα του δείνα ή του άλλου (είτε έχει πληρώσει σε ρευστό, είτε έχει φιλικούς δεσμούς με τον εκδότη, είτε ότι έχει λάβει υποσχετικές πως άμα ...ο εκλεκτός επικρατήσει, θα έχει εύλογα υλικά ή άλλα ανταλλάγματα, ανταποδοτικά!

Αυτό το καθεστώς ισχύει...Στο ιδανικό αυτό υπόδειγμα που σας δίνουμε διαλάμπει το ιδεώδες της δημοσιογραφίας.Δεν υπάρχει καμμιά συναλλαγή κάτω από το τραπέζι με την παράταξη που ξάφνου θέλησε να υποστηρίξει ο δημοσιογράφος. Γιατί ο δημοσιογράφος θέλησε κι όχι μο υποψηφίος! Πρόκειταιο για σπάνια ιδαιτερότητα στον Τύπο! Αλλά έτσι είναι.
Εξέτασε τις ιδέες- προτάσεις των δυο αντιμαχόμενων παρατάξεων κι εψήφισε να υποστηρίξει εκείνη που αρχηγός της είναι βαμμένος κομμουνιστής, ενώ ο δημοσιογράφος είναι ιδεοληπτικά πολέμιος του αριστερισμού παιδιόθεν! Κι όμως.. Δεν έλαβε καθόλου υπόψη αυτή τη λεπτομέρεια και προχωράει στην υποστήριξη του κομμουνιστή, στηριζόμενος στις αγαθές ιδέες του! Σπάνιον! Σχεδόν μοναδικό. Γι αυτό και το εντάσσουμε στα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ.

Οι εκλογές που θα διαβάσετε δεν έχουν κομματικό χαρακτήρα, αλλά επαγγελματικό. Αφορούν τους ΄Ελληνες οπτικούς, μια τάξη αξιοπρόσεκτη με φιλότιμους λειτουργούς που βάλλεται από ξένους, αλλότριους εισβολείς που κατακλέβουν το αντικείμενο της δουλειάς τους. Το βλέπετε όλοι σας! Οι δρόμοι είναι γιομάτοι από γυαλιά ηλίου, τα φαρμακεία, από υγρά φακών επαφής κ.λπ.

Ο δημοσιογράφος κατέχει άριστα το αντικείμενό τους.. ξέρει που πονάνε οι οπτικοι κι επ΄αυτού ακριβώς καταστρώνει τη δημοσιογραφική στρατηγική του. Την οποία και θα απολαύσετε στο ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ. 

Ο δημοσιογράφος που θα ανακατευθεί σε εκλογικές αναμετρήσεις, δεν είναι αναγκαίο να είναι πολύπειρος, αλλά να μπορεί να ξέρει τα πάντα για τους κονταρομάχους της αναμέτρησης...και η γνώση αυτή θα τον βοηθήσει σε ευθυκρισία και τα αναγκαία παιχνιδίσματα, που ανάβουν τα αίματα...
των αναγνωστών του!

Μελετείστε το ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ προσεκτικά. Δείτε τον αιχμηρό λόγο, και τις τεχνικές που επιστρατεύει. Τίποτε άλλο. Τα πάντα όπως το έχουμε ξαναπεί εξαρτώνται από την προσωπικότητα του ίδιου του δημοσιογράφου.
· Και μην ξαφνιαστείτε από την επιθετικότητα που εκδηλώνει ο δημοσιογράφος που διαχειρίζεται αυτήν την συντεχνιακή αναμέτρηση. Είναι μέσα στα πλαίσια της  στρατηγικής του.Αν έχετε απορίες ρωτείστε τον καθηγητή που σας παρακολουθεί.. Αυτό που δεν πρέπει να λησμονείτε είναι ότι σε ΟΛΕΣ ΤΙΣ  ΕΚΛΟΓΕΣ-ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΕΙΣ δεν υπάρχει η αντικειμενικότητα που έχετε διδαχθεί! .Παρά ταύτα το ρεπορτάζ από όποιες εκλογές πάντα είναι απολαυστικά σπαρταριστό και πολυδιαβάζεται.

ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ!
Ακολουθούν τα επίμαχα υποδειγματικά ρεπορτάζ...θα τα βρείτε στο  http://www.press-vision.blogspot.gr/ 
Εκεί...Με τη φωτογραφία του ΧΟΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΛΙΓΝΟΥ, είναι το φινάλε του ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ--Το πρώτο ξεκινάει στις 28/5/15- 
Όλα μαζί είναι κάπου 55 σελίδες...

ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ.. Κι αν έχετε απορίες επικοινωνείστε στο web.pressunion@gmail.com Θα έχετε άμεση απάντηση από τους καθηγητές της ΕΔΜ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου