Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ....ΑΛΛΑ ΕΧΕΙ ΜΕΓΆΛΕΣ ...ΑΛΗΘΕΙΕΣ!

 ΕΝΑ ΑΙΣΘΑΝΤΙΚΟ ΔΙΗΓΗΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΗΣ 
ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ  
Φωτογραφία προφίλ του χρήστη Παναγιώτα Βασιλοπούλου
Και επειδη δεν αντέχουμε τα ..."αντρικά" νταηλίκια προς
γυναίκες! Τη γυναίκα ρε αντράκια την ..."τιμωρείς "
ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ!


          ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ 

Γ΄ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΟ ΔΙΗΓΗΜΑ -ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ-

Γ΄ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΟ ΔΙΗΓΗΜΑ

-ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ-
Γ΄ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΟ ΔΙΗΓΗΜΑ

Καθισμένη στην ακροθαλασσιά , άφησε το μυαλό της να ταξιδέψει . Όχι πολύ μακριά,  αλλά ένα χρόνο πίσω. Όλα ξεκίνησαν από εκείνο το διαφημιστικό φυλλάδιο που ήταν ριγμένο στην είσοδο της πολυκατοικίας . Το πήρε στα χέρια της και άρχισε να το διαβάζει. Εντυπωσιάστηκε από τη φωτογραφία της γυμνής γυναίκας που ήταν περιτυλιγμένη σε όλο της το σώμα με μια διάφανη μεμβράνη. Το διαφημιστικό έντυπο είχε ως τίτλο «ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ». Στο κάτω μέρος του εντύπου είχε γραμμένο το ακρώνυμο Κ. Ε. Θ. Ι. και από  κάτω έγραφε αναλυτικά τι σημαίνει. «ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΙΣΟΤΗΤΑΣ» έγγραφε και από κάτω είχε τα τηλέφωνα της υπηρεσίας.

Η Βινσέτα το άνοιξε και άρχισε να το διαβάζει στο εσωτερικό του. Στη μια σελίδα του έγραφε ,
  • Η ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΝΙΚΟ ΑΔΙΚΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ
  • ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ , ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΛΕΚΤΙΚΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΒΙΑ
  • ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΠΡΩΞΙΑ , ΕΙΝΑΙ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΜΟΡΦΗ ΒΙΑΣ
  • ΑΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΝΑ ΘΥΜΩΣΕΙ
  • ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ
Στην άλλη σελίδα του, είχε τη φωτογραφία ενός μικρού αγοριού και από κάτω έγραφε, «ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΑ ΧΤΥΠΗΣΩ ΠΟΤΕ ΓΥΝΑΙΚΑ».
«Μα βέβαια! Τις προάλλες στην τηλεόραση είχαν  αφιέρωμα γι ΄αυτήν την υπηρεσία. Έχουν  δωρεάν ψυχολόγους , έχουν δικηγόρους που δίνουν δωρεάν συμβουλές και έχουν και δωρεάν συμβουλευτική για την εύρεση εργασίας, σκέφτηκε η Βινσέτα.»
«Μα τι είδους γυναίκες είναι αυτές που βγάζουν τα οικογενειακά τους στη φόρα, σκέφτηκε . Εγώ δεν πρόκειται ποτέ να προδώσω το Μαξ, είναι ότι ιερότερο έχω. Άλλωστε κανείς δεν έχει καταλάβει τι συμβαίνει μες στην οικογένεια μου έως τώρα. Ακόμα και τότε που απέβαλλα δυο φορές από τους ξυλοδαρμούς  , τον κάλυψα τον Μαξ, είπα ότι έπεσα από τις σκάλες. Έχω τώρα τον γιο μου τον Αλεξ άλλωστε , σ΄ αυτόν  ήμουν τυχερή και παρόλο τους ξυλοδαρμούς δεν απέβαλα. Μα δεν είναι δυνατόν να κατηγορήσω τον άντρα μου , τον λατρεύω. Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτόν. Λίγο make – up παραπάνω, ένα προσποιητό χαμόγελο και κανείς δεν παίρνει χαμπάρι. Ότι συμβαίνει μέσα στην οικογένεια μου πρέπει να μένει μέσα στους τέσσερις τοίχους,  αναλογίστηκε  η Βινσέτα.»
 Ποτέ δεν ήξερε πότε θα έρθει η επόμενη φορά που θα την χτυπήσει, Ποτέ δεν ήξερε πότε ο Μαξ θα θυμώσει και θα ξεσπάσει πάνω της χτυπώντας τη. Τον αγαπούσε όμως πάρα πολύ και η αγάπη της είχε τη δύναμη να τον αλλάξει, ήταν σίγουρη γι΄ αυτό. Πριν παντρευτούν ο Μαξ ήταν ένα τελείως διαφορετικό άτομο. Ήταν ήρεμος και ρομαντικός . Μετά το γάμο άλλαξε , έγινε οξύθυμος και βίαιος. Η Βινσέτα δεν μπορουσε να εξηγήσει γιατί επήλθε αυτή η αλλαγή, αλλά σίγουρα  είχε δίκιο ο Μαξ, της το είχε πει, «Βινσέτα , όλο κάτι κανείς και με θυμώνεις.»
Στις αρχές της ζητούσε  συγνώμη μετά από κάθε ξυλοδαρμό , έπειτα σταμάτησαν οι συγνώμες και μαζί μ΄ αυτές σταμάτησαν και οι υποσχέσεις πως δεν θα την χτυπήσει ξανά. Οι ατέλειωτες ώρες κλάματος της Βινσέτας μετά από κάθε βίαιο επεισόδιο , πίστευε πως θα κάνουν το Μαξ να λυγίσει και να αλλάξει. Η ψυχή της υπέφερε σιωπηλά πίσω από το ασυνείδητο συναίσθημα του φόβου.
«Όχι , όχι, δεν πρόκειται ποτέ να με σκοτώσει εμένα ή το παιδί μας , είναι κάτι που λέει πάνω στα νεύρα του, σκέφτηκε η Βινσέτα και πέταξε το φυλλάδιο κάτω, γεμάτη θυμό.» « Εγώ ποτέ δεν θα διαλύσω την οικογένεια μου. Το παιδί μου θα μεγαλώσει και με τους δυο του γονείς, δε πρόκειται να του στερήσω αυτό το δικαίωμα. Ακόμα και τις φορές που τον δέρνει ο Μαξ , έχει δίκιο. Εγώ είμαι αυτή που τον κακομαθαίνει όπως λέει ο Μαξ. Μπορεί να διαφωνώ μαζί του που χτυπάει τον Αλεξ , αλλά όπως λέει  , πρέπει να φοβάται . Πατέρας του είναι, έχει κάθε δικαίωμα να τον μαλώνει. Εγώ πρέπει να συνετιστώ και να μην αντιδρώ όταν τον δέρνει, έχει δίκιο ο Μαξ.»
«Εντάξει , σκέφτηκε ξανά η Βινσέτα , ανεβαίνοντας τις σκάλες. Μπορεί να με πονάει που του μιλάει άσχημα και τον υποτιμά τον Αλεξ, αλλά όπως λέει ο Μαξ , το κάνει για το καλό του. Το ίδιο και σε μένα ισχύει, δεν τα εννοεί τα όσα λέει, τα λέει  πάνω στο θυμό του.»
Υποσυνείδητα η Βινσέτα ήταν  αιχμάλωτη μέσα σε ένα γάμο που κινδύνευε η ζωή της και η σωματική της ακεραιότητα. Υποσυνείδητα, ήταν  όμηρος  στο φόβο που είχε φωλιάσει στη ψυχή της από τις απειλές του Μαξ.
Καθισμένη ακόμα στην ακροθαλασσιά , ο ανοιξιάτικος άνεμος φύσηξε απαλά τα κατάμαυρα  σγουρά μαλλιά της. Πήρε μια βαθιά ανάσα και κοιτώντας το πέλαγος, το μυαλό της χάθηκε πάλι  στις σκέψεις. Μια από τις σκέψεις της , την είχε ταξιδέψει μέσα στο φωτεινό γραφείο των Κ. Ε. Θ. Ι. , το οποίο στεγαζόταν σε ένα διώροφο κτήριο , στο κέντρο της Αθηνάς στην οδό Καπνικαρέας Ά . Απέναντι της καθόταν μια συνομήλικη καστανή κοπέλα , που ήταν ψυχολόγος και ονομαζόταν Μυρσίνη και κρατούσε στα χέρια της ένα μεγάλο μπλοκ στο οποίο έγραφε σημειώσεις.
Οι χτύποι στην καρδιά της Βινσέτας ολοένα και αυξάνονταν, τα χέρια της έτρεμαν από την αγωνιά και τα κατάμαυρα μεγάλα μάτια της δεν είχαν σταματήσει ούτε στιγμή να δακρύζουν. Ήταν σοκαρισμένη, τρομαγμένη , απελπισμένη και είχε γεμίσει ενοχές. Τα είχε διαλύσει όλα. Όλα. Τώρα ο Μαξ δεν θα την δεχόταν πίσω μετά από αυτό που του έκανε. Είχε μπει σε ένα δρόμο που δεν είχε γυρισμό. Τα είχε καταστρέψει όλα .
-Τι ήταν αυτό που σε έκανε να σπάσεις τη σιωπή και να έρθεις σε επαφή μαζί μας; τη ρώτησε με ήρεμη και χαλαρή φωνή  η  Μυρσίνη.
Η Βινσέτα  έβγαλε ένα τσιγάρο από το πακέτο της και το άναψε. Η Μυρσίνη παρατήρησε τα χέρια της Βινσέτας που έτρεμαν και ήταν γεμάτη νευρικότητα.
-Δεν έπρεπε να του το κάνω αυτό, είναι ο πατέρας του παιδιού μου. Τον πρόδωσα! Τα κατάστρεψα όλα. Τώρα τον έχασα για πάντα. Για πάντα , είπε και άρχισε να κλαίει με λυγμούς.
-Τι του έκανες δηλαδή ; τη ρώτησε η Μυρσίνη.
- Τώρα θα αντιμετωπίσει το νόμο, αυτό του έκανα. Ακου τα γεγονότα ως έχουν. Από τη μέρα που έπεσε στα χέρια μου το διαφημιστικό σας φυλλάδιο , κάτι άλλαξε μέσα μου. Με έπαιρνε συχνά το παράπονο για όσα είχα υποστεί από το Μαξ. Μέσα στη ψυχή μου άρχισε να γίνετε μια μεγάλη μάχη. Μια φωνή μου έλεγε «δεν το αξίζεις όλο αυτό που περνάς» και μια άλλη φωνή μου έλεγε « μη τα καταστρέψεις όλα».
-Ναι αλλά ένας γάμος δεν είναι μονομερής , αποτελείτε από δυο. Δεν ευθύνεσαι εσύ αν το ταίρι σου δεν σου φερόταν καλά, πρόσθεσε η Μυρσίνη και άφησε τη Βινσέτα να συνεχίσει.
-Ήταν χαράματα. Ο μικρός μας γιος κοιμόταν στο δωμάτιο του. Ο Μαξ με ξύπνησε χαϊδεύοντας με σε όλο μου το σώμα. «Μη Μαξ ,νυστάζω του είπα». Χωρίς να ξέρω το λόγο, ήμουν θυμωμένη μαζί του και ήταν η πρώτη φορά που τόλμησα να πω , «Όχι Μαξ, δεν θέλω.» «Έλα , μια φορά  μόνο ,έλεγε εκείνος» και αδιαφορώντας για την άρνηση μου ανέβηκε απάνω μου και προσπαθούσε να μου σηκώσει τη νυχτικιά. Συνέχισα να αρνούμαι και προσπαθούσα να τον κατεβάσω από πάνω μου. Του έλεγα όχι , μα εκείνος συνέχιζε. Παλέψαμε για λίγο και αφού θύμωσα πολύ που δεν με υπολόγισε , με μια δυνατή σπρωξιά τον έδιωξα από πάνω μου. Πήγα να σηκωθώ, αλλά με έπιασε και με έριξε πάνω στο κρεβάτι με δύναμη. Ανέβηκε από πάνω μου και βρίζοντας με πρόστυχα , άρχισε να με χτυπά με μπουνιές στο κεφάλι. Προσπάθησα να αντιδράσω για πρώτη φορά , μα από το πρώτο χτύπημα είχα αρχίσει να χάνω το κόσμο. Έπειτα ακολούθησαν κι άλλες μπουνιές στο πρόσωπο ,μα εγώ είχα σχεδόν παραλύσει  από τον πόνο. Μου έσκισε το εσώρουχο, μου στραμπούλιξε τα ποδιά και μου έκανε σεξ παρά τη θέληση μου.
-Σε βίασε δηλαδή , πρόσθεσε η Μυρσίνη. Για συνέχισε, την παρότρυνε.
-Εκείνος ξανακοιμήθηκε και εγώ πήγα στο σαλόνι. Ζαλιζόμουν , με πονούσε το κεφάλι μου και ήμουν μουδιασμένη. Ένιωθα βρώμικη και οργισμένη . Πολύ οργισμένη. Έπειτα άρχισαν οι εμετοί. Πόναγα . Πόνος μόνο πόνος κι όλα γύρω μου γύριζαν.  Αναμφίβολα είχα πάθει διάσειση. Ήταν ένας ακόμα ξυλοδαρμός. Μα αυτή τη φορά ήμουν οργισμένη , πολύ οργισμένη. Μέσα σε δυο ώρες ξημέρωσε. Εκείνος έφυγε για τη δουλεία. Αφού σιγουρεύτηκα ότι έφυγε, κατέβηκα με όσες δυνάμεις μου είχαν απομείνει στην είσοδο της πολυκατοικίας και βρήκα το διαφημιστικό σας φυλλάδιο. Η φωνή που μέσα  μου έλεγε ότι δεν το αξίζω όλο αυτό, είχε γίνει γιγάντια. Έτσι επικοινώνησα μαζί σας και είπα τι μου συμβαίνει. Μετά από λίγη ώρα επικοινώνησε μαζί μου μια δικηγόρος σας η οποία με συμβούλεψε και ακολούθησα όσα μου είπε . Επίσης μου έκλεισαν και ένα ραντεβού με σας. Πήρα τον Αλεξ , πήγα στο αστυνομικό τμήμα και του  έκανα μήνυση και δήλωσα ως νέα κατοικία το σπίτι των γονιών μου.  Πέρασα από ιατροδικαστή και  να ΄με τώρα.
-Στις περιπτώσεις λοιπόν της κακοποίησης , ο θύτης κάνει το θύμα να έχει πολύ χαμηλή αυτοεκτίμηση για να μην μπορέσει να ξεφύγει από τα πλοκάμια του. Στις περισσότερες γυναίκες που δέχονται βία , τα ποσοστά της κατάθλιψης είναι πολύ υψηλά . Οι γυναίκες που υφίστανται τη βία νιώθουν ανίσχυρες και αβοήθητες , αδυνατούν να ξεφύγουν και αποδέχονται την κατάσταση χωρίς να αντιδρούν. Κινδυνεύει η σωματική τους ακεραιότητα και ζουν σε ένα γάμο ή σε μια σχέση που μόνο πόνο τους προκαλεί. Υπάρχουν γυναίκες που ενώ έχουν οικονομική άνεση δε σπανέ το φαύλο κύκλο της βίας,  από φόβο. Ο σεβαστός μας γείτονας ή ο ευγενικός μας γιατρός , άντρες που είναι πέραν κάθε υποψίας ,κακοποιούν τις γυναίκες τους. Η κακοποίηση δεν έχει ταξικές διάφορες. Ο θύτης κάνει το θύμα να νιώθει υπεύθυνο για τη βία που δέχεται .Η μεγαλύτερη ουτοπία είναι να νομίζει το θύμα πως μπορεί να κάνει το θύτη να αλλάξει συμπεριφορά.  Είμαι περήφανη για σένα Βινσέτα, έκανες το πρώτο βήμα, έσπασες τη σιωπή,  της είπε η Μυρσίνη κλείνοντας έτσι την πρώτη τους συνέδρια.   
Η Βινσέτα χτύπησε πολλές πόρτες , ώσπου βρήκε δουλειά σε ένα  super- market. Προσέλαβε έναν δικηγόρο και πήρε ασφαλιστικά μέτρα για να πάρει την προσωρινή επιμέλεια του γιου της. Η Βινσέτα συνέχισε τις συνεδρίες και έπαψε πια να φοβάται τις απειλές του Μαξ. Τώρα πια δεν ήταν μόνη , είχε υποστήριξη.  Η Βινσετα κατάλαβε πως ο Μαξ ήταν ένας δειλός και μέσα από τη βία που ασκούσε σ΄ αυτήν και το γιο της έπαιρνε τη δύναμη που του έλειπε. Στη τελευταία της συνέδρια με τη Μυρσίνη, η Βινσέτα ήταν μια τελείως διαφορετική γυναίκα από αυτή που ήταν στη πρώτη συνέδρια. Είχε δυναμισμό, ένιωθε σίγουρη για τον εαυτό της και χαμογελούσε.
-Πέρασε κι όλας ένας χρόνος, είπε η Βινσέτα. Δες ποσά κατάφερα ! Μάζεψα λεφτά, αγόρασα αμαξι , νοίκιασα σπίτι και στη δουλειά μ΄ έκαναν διευθύντρια και τώρα παίρνω έναν παχουλό μισθό. Τώρα η ζωή μου ανήκει! Η ζωή είναι ωραία και χωρίς το Μαξ.
Ένα μεγάλο κύμα έβρεξε την Βινσέτα και διέκοψε τις σκέψεις της. Χαμογέλασε γεμάτη περηφάνια για τον εαυτό της. Τα είχε καταφέρει και είχε μια φυσιολογική ζωή τώρα πια . Έκλεισε τα μάτια της γεμάτη ικανοποίηση και μέσα από το σύμπαν έστειλε μια ευχή σε όλες τις κακοποιημένες γυναίκες. ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ, ΜΠΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙΣ. 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου